Friday, June 10, 2011

FELIÇ ANIVERSARI



En Vicenç, en expressar els seus sentiments, se'n va deixar dur per l'eufòria -limitada- del quart o cinquè got de cervesa. Ell no estava molt acostumat a beure, a sortir de nit, però aquella vegada va ser diferent. Havia anat a Roma a participar en una conferència sobre poesia medieval i havia acabat allà, a aquell bar a la vora del Tíber, fent cerveses amb aquelles quatre becàries que l'havien escoltat al congrés.
— Jo podria ser el vostre pare —els va dir ell.
En tot cas, en la ment d'ell, l'Angelina se li va fixar al cap com un clau. Sí, podria ser el seu pare, però s'havia enamorat d'ella com un boig. A més a més, la noia, una dea grega, es mostrava encantada amb ell.
Van desvetllar-se junts al llit de l'hotel d'ell.
— T'estimo, casa't amb mi —li va dir ell.
Ella reia, però no deia que no. En Vicenç va decidir enviar un SMS a la seva dona dient-li que havia descobert l'amor de la seva vida, que es deia Angelina Vincenzi, i que volia el divorci. Mai en Vicenç no hauria pogut esperar un millor regal d'aniversari, perquè precisament aquell dia feia anys. 
Mitja hora més tard, la seva dona li va res-pondre amb un correu electrònic: «Ets tan imbècil que només penses amb la verga. Jo mateixa t'havia organitzat la teva participació en aquell congrés i vaig arreglar tot perquè l'Angelina vingués a la teva conferència. Vaig descobrir casualment que ella era filla teva, perquè vaig conèixer la mare, la Claudia Vincenzi. Volia que tu mateix descobrissis que havies tingut una filla durant la teva última visita, fa vint anys, a Roma. Era el meu regal d'aniversari per a tu. Aleshores, per molts anys. Ja rebràs notícies del meu advocat».

© Xavier Frias Conde, 2011

No comments: